Κυριακή 9 Ιανουαρίου: Arica -- Antofagasta
Σκέλος 7 από 13
208 km απλή, 273 km ειδική
Οι αγωνιζόμενοι επιστρέφουν στη δράση σε μια ειδική που θα ήταν η μεγαλύτερη του φετινού αγώνα (631 χιλιόμετρα), αλλά μόλις την τελευταία στιγμή αποφασίστηκε να μειωθεί στα 273 για την ασφάλεια των συμμετεχόντων.Στη μειωμένη ειδική διαδρομή, ο Χιλιανός Francisco Lopez με την Aprilia του, κατάφερε να γράψει τον καλύτερο χρόνο για πρώτη φορά φέτος, πράγμα που τον φέρνει λίγο πιο κοντά στους Coma και Despres. Αυτό ήταν το τρίτο σκέλος στη σειρά όπου ξεγλιστράει από τα χέρια των αναβατών της KTM…
Δεν βιάστηκε καθόλου φέτος. Από τότε που το Dakar λαμβάνει χώρα στα εδάφη της πατρίδας του, o “Chaleco” δεν άργησε να ενθουσιάσει τους υποστηρικτές του. Αυτή τη χρονιά όμως, η νίκη δεν έχει καταφέρει να πέσει στα χέρια του αναβάτη με το πρώτο Aprilia που παραλίγο να κερδίσει την ειδική στο Iquique, όπου τερμάτισε οριακά πίσω από τον Goncalves. Αυτή τη χρονιά, ο Lopez αισθάνεται τόσο καλά και τα πάει καλύτερα από πότε, όπως για παράδειγμα με την πλοήγηση που δεν ήταν και το φόρτε του. Το ιταλικό 450 του έχει αποδείξει την αξιοπιστία του, τόσο από πλευράς απόδοσης όσο και αντοχής. Τα πάντα ήταν με το μέρος του Lopez, λες και ήθελαν να τον δουν να βρυχάται έξω από το κλουβί του. Έτσι έμελε να είναι η Antofagasta, μια πόλη στην οποία έχει κερδίσει την υπηκοότητα όταν πήρε την πέμπτη του νίκη στο Dakar. Θέλοντας να είναι σίγουρος για τη νίκη σε αυτό το σκέλος, ο Χιλιανός αναβάτης έδρασε πολύ τακτοποιημένα και σε 176 χιλιόμετρα έκανε 4 λεπτά διαφορά από τον Coma. Στον τερματισμό, πήρε τη νίκη με διαφορά 2’21″ και έκανε ένα μικρό άλμα προς την κορυφή της κατάταξης, στην οποία παραμένει τρίτος, 18’27″ πίσω από τον Coma. “Δεν ήταν εύκολο“, δήλωσε ο Lopez μετά το τέλος της ημέρας. “Στην αρχή, υπήρχε πολλή σκόνη. Πήγα λίγο γρήγορα μετά, αλλά στα μισά της ειδικής έχασα το τελικό της εξάτμισής μου. Μετά από αυτό, φοβόμουν μη μου σπάσει ο κινητήρας. Ευτυχώς που ήταν η μικρότερη ειδική από την αρχή του αγώνα. Αν ήταν μεγαλύτερη, ο κινητήρας θα είχε πάθει μεγάλη ζημιά. Κέρδισα όμως και αυτό είναι που μετράει. Είχα μια καλή μέρα. Όλα είναι καλά. Την περασμένη εβδομάδα ήμουν κρυωμένος, αλλά αισθάνομαι καλύτερα τώρα. Είμαι σε μεγάλη φόρμα. Αισθάνομαι ότι οδηγώ καλά“.
“Η μέρα ξεκούρασης ήταν καλή για τη μοτοσυκλέτα και τον αναβάτη“, είπε ο Cyril Despres. “Σήμερα ήταν μια από τις καλύτερες μέρες αγωνιστικού motocross στην καριέρα μου. Ευχαριστώ τον David Casteu για την τόσο ευχάριστη οδηγική εμπειρία. Δεν έφτανε που η ειδική ήταν πολύ όμορφη, ήταν και υπέροχη στο να την διασχίζεις. Μια πραγματικά σπουδαία μέρα, ακόμα και από πλευράς αποτελεσμάτων. Σήμερα το πρωί αναρωτιόμασταν αν τα 272 θα γεμίσουν τη μέρα μας. Τώρα, η απάντησή μου είναι ΝΑΙ“.
“Ήταν μια τεχνική ειδική“, είπε ο Marc Coma. “Υπήρχε ένα γνήσιο κομμάτι motocross μέσα στη διαδρομή… ωραίο αλλά απαιτητικό. Υπέφερα στο πρώτο κομμάτι καθώς οδηγούσα πίσω από τον Ruben Faria και έτρωγα πολλή σκόνη. Η προσπέραση ήταν δύσκολη υπόθεση. Στο τελευταίο όμως κομμάτι με τους αμμόλοφους, μπόρεσα και οδήγησα στο δικό μου ρυθμό“.
Τα 273 χιλιόμετρα του σημερινού μενού δεν άλλαξαν κάτι ανάμεσα στους δύο κορυφαίους αναβάτες της KTM, αν και η μέρα τους έκανε να συνειδητοποιήσουν ότι η απειλή του “Chaleco” είναι πολύ σοβαρή. Ο Coma παραμένει στην κορυφή, 7’24″ μπροστά από τον Despres που σήμερα έκλεισε λίγο τη διαφορά. Και οι δύο άντρες γνωρίζουν ότι μια τόσο μικρή διαφορά μπορεί να εκμηδενιστεί οποιαδήποτε μέρα από ένα μηχανικό πρόβλημα ή μια λανθασμένη απόφαση πλοήγησης. Επί της ευκαιρίας, τα κενά που χωρίζουν τον νικητή από τον δεύτερο στο τέλος ενός Dakar μετρώνται πιο συχνά με τις ώρες παρά με τα λεπτά. Πρέπει να πάμε πίσω στο 2005 για να βρούμε έναν τίτλο που κερδήθηκε με διαφορά μικρότερη των δέκα λεπτών.
Πιο κάτω στην κατάταξη, τα καλά νέα ήρθαν επιτέλους από τον Pal-Anders Ullevalseter, ο οποίος τερμάτισε 8ος και βρίσκεται ξανά στην πρώτη δεκάδα της γενικής κατάταξης. Όσο για τον Jonah Street, οδεύει προς την έξοδο από το κυνήγι της νίκης, βρισκόμενος περισσότερο από μια ώρα πίσω από τον Coma στο τρίτο σημείο ελέγχου (CP3, 192 km), καθώς έπρεπε να σταματήσει λόγω βλάβης στον κινητήρα. Ο David Casteu είναι ήδη πολύ κάτω στην κατάταξη, αν και τα μηχανικά προβλήματα απασχολούν περισσότερο τον αναβάτη της Sherco, ο οποίος έχει ξοδέψει πολύ χρόνο για επισκευές.
Ο Βασίλης Ορφανός τα πήγε περίφημα στο πρώτο μισό της διαδρομής, αλλά η σκόνη τον δυσκόλεψε στο δεύτερο μισό, με αποτέλεσμα να χάσει πολύτιμο χρόνο. “Και σήμερα ήταν μια πολύ δύσκολη ημέρα με μεγάλες εκτάσεις και απερίγραπτη σκόνη που σηκώνονταν στον αέρα και μείωνε την ορατότητα“, είπε ο Βασίλης. “Η σαν πούδρα άμμος ταλαιπώρησε ειδικά εμάς με τις μηχανές καθώς υπήρχαν σημεία που έπρεπε να κάνεις υπεράνθρωπες προσπάθειες για να περάσεις. Βούλιαζες τόσο πολύ που εμένα μου θυμίζαμε ιστιοπλόους της άμμου. Προσωπικά, καθυστέρησα αρκετά προσπαθώντας να διαβάσω το road book. Η σκόνη ήταν τόση που ήταν πραγματικά αδύνατο να δεις τι έγραφε. Αναγκαζόμουν να σταματώ για να δω που θα πάω μετά ενώ από ένα σημείο και έπειτα οι διοργανωτές χρησιμοποίησαν ελικόπτερα προκειμένου να καθοδηγήσουν τους οδηγούς μέσα στη σκόνη. Μένω πιστός στους στόχους μου και συνεχίζω παρά το γεγονός ότι και σήμερα είχα μια μικρή πτώση πάνω στο χτυπημένο μου χέρι η οποία μου προσέθεσε λίγο πρήξιμο στο ίδιο σημείο“. Ο Βασίλης τερμάτισε στην 76η θέση, ενώ στη γενική κατάταξη έπεσε δύο θέσεις (76ος).
Άγνωστο παραμένει το τι έγινε με τον Σίμο Ταμπαξή, ο οποίος τερμάτισε 74ος στο σκέλος αλλά εμφανίζεται να έχει συγκεντρώσει πάνω από 14 ώρες (!) ποινής, πράγμα που τον φέρνει στην 104η θέση της γενικής κατάταξης.
http://www.youtube.com/watch?v=RxqEfdxLts4&feature=player_embedded
http://www.youtube.com/watch?v=Ndm-eoKrNHk&feature=player_embedded
blog.ebike.gr
http://paixebala.blogspot.com/
http://www.exothema.gr/
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου