Στα πλαίσια του Wrooom 2011, της επίσημης παρουσίασης της ομάδας της Ducati στα MotoGP, η οποία πραγματοποιείται κάθε χρόνο τέτοια εποχή στο χιονοδρομικό κέντρο της Madona del Campiglio στην Ιταλία, ο Valentino Rossi μίλησε για πρώτη φορά ντυμένος στα χρώματα της Ιταλικής ομάδας. Υπενθυμίζουμε ότι ο Rossi δεσμευόταν με τη Yamaha από συμβόλαιο που έληγε την 31/12/10 – και αυτός είναι ο λόγος που δεν σχολίασε την πρώτη του εντύπωση από τη Desmosedici GP10 στη Valencia, ούτε βέβαια προέβη σε συγκρίσεις με τη Yamaha YZR-M1.
Από πρώτης πρώτου του 2011, όλα αυτά ανήκουν στο παρελθόν και η γλώσσα του Rossi αφέθηκε ελεύθερη. Ας τον απολαύσουμε…
“Απομένει πολλή δουλειά να γίνει, αλλά όλα βαίνουν καλώς. Είμαι λίγο μπροστά στη διαδικασία ανάρρωσης (σ.σ. από την εγχείριση στον ώμο), αλλά το να είμαι σε φόρμα την 1η Φεβρουαρίου είναι μια μάχη ενάντια στο χρόνο. Ναι, το test ήταν πολύ σημαντικό και χάρη σε αυτό αποκτήσαμε μια πιο λεπτομερή ιδέα. Σημαντικό και δύσκολο στο setup. Δυστυχώς στη Valencia δεν μπόρεσα να οδηγήσω, δεν είχα καθόλου δύναμη στο δεξί μου χέρι. Δεν ήμουν σε φόρμα και θα πρέπει να δοκιμάσω να οδηγήσω αυτή τη μοτοσυκλέτα όταν θα είμαι έτοιμος, στο 100%.
“Έχουμε μια σημαντική δουλειά να κάνουμε στο Desmosedici, αλλά φυσικά θα πρέπει να είμαι υγιής, αυτό είναι το πιο σημαντικό. Προφανώς και δεν θα είμαι σε σπουδαία φόρμα για το test στη Μαλαισία, αλλά δουλεύουμε σκληρά για να ανακτήσω την κινητικότητα του ώμου μου, που την χρειάζομαι για να οδηγήσω και να μαζευτώ πίσω από το φέρινγκ στις ευθείες. Ελπίζω να είμαι καλά, αλλά θα είναι σχεδόν ακατόρθωτο να έχω πολλή δύναμη. Χρειάζομαι περισσότερο χρόνο, γι’ αυτό θα είναι ένας αγώνας ενάντια στο χρόνο. Θα ήταν καλύτερα να ήμουν σε φόρμα άμεσα, αλλά πιθανότατα δεν θα είμαι. Δυστυχώς η κατάσταση με τον ώμο μου αποδείχτηκε πολύ πιο σοβαρή απ’ ότι περιμέναμε. Στα τσεκ-απ που έκανα μέσα στη σεζόν έδειχνε λιγότερο σοβαρή, αλλά στην πορεία είδαμε ότι ήταν πολύ πιο μεγάλη απ’ όσο πιστεύαμε. Οι γιατροί μου είπαν ότι ο ώμος μου θα επανέλθει στο 100% αλλά θα χρειαστεί λίγο χρόνο ακόμα. Δεν έχουμε να φτιάξουμε μόνο το Desmosedici, έχουμε να φτιάξουμε και εμένα“.
“Το πρώτο πράγμα που αλλάξαμε στη μοτοσυκλέτα ήταν τα βασικά. Το Ducati είναι πολύ διαφορετικό από τα υπόλοιπα, διαφορετικό από το Yamaha και το Honda καθώς απ’ όπου και να κοιτάξεις αυτή τη μοτοσυκλέτα, είναι ένα πρωτότυπο. Είναι διαφορετικό από τις γιαπωνέζικες μοτοσυκλέτες γιατί αυτές είναι κατά βάση μοτοσυκλέτες παραγωγής “μεταμορφωμένες” σε πρωτότυπα MotoGP. Εννοιολογικά, το Desmosedici μιλά μια τελείως διαφορετική γλώσσα και πρέπει να χρησιμοποιηθεί με έναν τελείως διαφορετικό τρόπο. Αυτή τη στιγμή δεν έχουμε κάνει καμία ριζοσπαστική αλλαγή για το test στη Μαλαισία. Αλλάξαμε απλώς τη θέση οδήγησης και κάναμε συγκεκριμένες αλλαγές που θα με κάνουν να αισθανθώ πιο άνετα, ούτως ώστε να το οδηγήσω λίγο περισσότερο με τον τρόπο που μου αρέσει. Παρόλα αυτά, πιστεύω ότι θα χρειαστεί να βρούμε περισσότερες λύσεις, διασταυρώνοντας τις εμπειρίες μας. Ερμηνεύοντας τις αλλαγές, πρέπει να βελτιώσουμε το Desmosedici και να το κάνουμε μια μοτοσυκλέτα που δεν είναι απλώς γρήγορη όπως τώρα, αλλά και πιο εύκολη στην οδήγηση. Από την άλλη πλευρά, θα πρέπει να προσαρμοστώ στη μοτοσυκλέτα και να αλλάξω το οδηγικό μου στυλ για να την εκμεταλλευτώ πλήρως”.
“Όσον αφορά τη νίκη ή την ήττα, θα βάλουμε τα δυνατά μας. Θα εξαρτηθεί από το πόσο γρήγορα θα είμαι σε φόρμα αλλά και από το αν θα μπορέσω να είμαι σε φόρμα στην αρχή του πρωταθλήματος. Στη Valencia, η κατάσταση ήταν διαφορετική, ο ώμος ήταν ελεύθερος και μπορούσα να κρυφτώ πίσω από το φέρινγκ. Δεν είχα όμως καθόλου δύναμη, ενώ τη δεύτερη μέρα δεν μπορούσα καν να φρενάρω όπως ήθελα, ούτε να φέρω τα ελαστικά στη σωστή θερμοκρασία. Αντιμετώπιζα πολλά προβλήματα. Σήμερα, ο ώμος κρατιέται στη θέση του μηχανικά, αλλά δεν έχω πλήρη κινητικότητα για να φέρω τον εαυτό μου σε σκυφτή θέση. Αυτό είναι το μεγαλύτερο πρόβλημα που αντιμετωπίζω και δουλεύω πάνω σε αυτό, έτσι ώστε να είμαι σε ικανοποιητική φόρμα την 1η Φεβρουαρίου. Να είμαι τουλάχιστον σε θέση να οδηγήσω και να αισθάνομαι άνετα πάνω στη μοτοσυκλέτα”.
“Ο Stoner, ακόμα και στο τέλος της προηγούμενης σεζόν, με αυτή τη μοτοσυκλέτα, ήταν πολύ δυνατός και γρήγορος, πάντα με το πολύ ιδιαίτερο οδηγικό του στυλ. Είναι πολύ καλός στο να προσαρμόζεται σε όλες τις συνθήκες και όλα τα setup. Ένα μεγάλο ταλέντο. Ήταν στη Ducati για τέσσερα χρόνια και είχε σπουδαία αίσθηση με αυτή τη μοτοσυκλέτα, την οποία δεν έχω ακόμα. Πρέπει να βρούμε το setup και να κάνουμε πολλούς γύρους για να καταλάβουμε πως δουλεύει το Desmosedici”.
“Δυστυχώς δεν είμαι πια 20 χρονών, αλλά αυτό δεν είναι πραγματικά σχετικό. Το ατύχημα που είχα με το motocross μου και αυτό στο Mugello θα μπορούσαν να είχαν συμβεί σε οποιαδήποτε άλλη σεζόν. Όπως είναι φυσικό ωστόσο, όταν είσαι πιο νέος αναρρώνεις πιο γρήγορα και όταν είσαι πιο μεγάλος πρέπει να προπονηθείς και να δουλέψεις πολύ πιο σκληρά. Ποτέ δεν σκέφτηκα να αποσυρθώ, πιστεύω ότι θα είμαι γρήγορος και ανταγωνιστικός για κάνα δυο χρόνια ακόμα. Συνεχίζω να έχω όρεξη να οδηγήσω και αυτή η αλλαγή μου έδωσε περισσότερο κίνητρο. Νομίζω ότι μπορώ να παραμείνω στην κορυφή για μερικά χρόνια ακόμα”.
“Ο Stoner και ο Lorenzo είναι τα φαβορί για φέτος. Ο Lorenzo ξέρει τη μοτοσυκλέτα, έχει εμπειρία και πέρυσι οδήγησε άψογα και δεν έκανε λάθος σχεδόν ποτέ. Αν ο Stoner θέλει να συναγωνιστεί τον Lorenzo, πιστεύω ότι θα πρέπει να είναι πιο σταθερός. Τώρα βέβαια θα οδηγεί Honda, η οποία μέχρι στιγμής είναι η μοτοσυκλέτα που τρομάζει περισσότερο όλους τους εμπλεκόμενους. Είναι ταχύτερη από τη Yamaha και μπορεί να έχει κάποιο μικρό τεχνικό πλεονέκτημα. Θα είναι μια ενδιαφέρουσα μάχη“.
“Όπως είπα και νωρίτερα, το Ducati είναι εντελώς διαφορετικό από το M1. Πρέπει να το οδηγείς λίγο πιο πρόστυχα. Η είσοδος στη στροφή είναι διαφορετική και θα πρέπει να προσαρμοστείς στο στυλ του. Ποντάρω στο να φέρω το Desmosedici πιο κοντά σε εμένα, καθώς είναι μια μοτοσυκλέτα που μπορεί να μετατραπεί. Νομίζω ότι μπορούμε να την κάνουμε πιο εύκολη και πιο ανταγωνιστική από την αρχή έως το τέλος ενός αγώνα. Προς το παρόν θα κοιτάζω τα δεδομένα του Nicky, γι’ αυτό ελπίζω να μην χωριστούμε. Θα δουλέψουμε μαζί για να καλυτερέψουμε τη μοτοσυκλέτα, καθώς έχει ήδη εμπειρία πάνω της και μπορεί να μου μάθει κάποια μικρά και σημαντικά κόλπα”.
“Η κατάσταση με τον διαμοιρασμό δεδομένων με τον Lorenzo βασίστηκε στο τι είχε συμβεί στο παρελθόν. Το 2007 και το 2008 είχαμε μια μοτοσυκλέτα με πολλά προβλήματα. Έπρεπε να δουλέψουμε πολύ και το μόνο πράγμα που άλλαξε σε αυτά τα δύο χρόνια είναι ότι ήταν απλώς ένας team mate. Προσπαθούσα να φροντίσω τον εαυτό μου και να κάνω τη δουλειά μου, αλλά μου ήταν αδύνατο. Το χώρισμα ήταν μόνο εικονικό, άλλα έγινε όπως έγινε. Ούτως ή άλλως ήταν ωραία έτσι. Νομίζω ότι ο Lorenzo δεν ενδιαφερόταν αν ήμουν υγιής ή όχι, ήταν ο πρώτος του τίτλος στα MotoGP και δεν μετρά το πως τον κέρδισες, αλλά το ότι τον κέρδισες. Τον άξιζε στο 100 τοις εκατό. Ήταν γρήγορος και τυχερός σε συγκεκριμένες περιπτώσεις. Πρώτα με τον τραυματισμό μου και μετά του Pedrosa. Όμως ήταν πάντα στην κορυφή. Οδήγησε το M1 στο μέγιστο, γι’ αυτό και του αξίζει ο τίτλος”.
“Κατά τα άλλα, θα χρειαστούμε χρόνο τον οποίο οι οπαδοί μας πιθανότατα δεν θα μας δώσουν. Πολύς κόσμος θέλει να είμαι γρήγορος από την πρώτη μου εμφάνιση με το Ducati, από το πρώτο test και τον πρώτο αγώνα. Δυστυχώς θα μας πάρει λίγο παραπάνω. Ελπίζω να μας περιμένουν οι οπαδοί μας. Τα αγαπημένα μου πρωταθλήματα ήταν το 2001 με το 500άρι δίχρονο Honda και η πρώτη σεζόν με τη Yamaha to 2004, με τη νίκη στον πρώτο μου αγώνα. Επίσης το 2008 ήταν υπέροχο επειδή είναι το πιο πρόσφατο, αλλά το 2004 στο Welkom ήταν η καλύτερη μέχρι τώρα στιγμή”.
Σήμερα Τετάρτη, το Wrooom συνεχίζεται με τις ομιλίες των Claudio Domenicali, γενικού διευθυντή της Ducati, και Filippo Preziosi, γενικού και τεχνικού διευθυντή του Ducati Corse. Η μέρα θα κλείσει με τα αποκαλυπτήρια της Desmosedici GP11.
twowheelsblog.com
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου